İmplant İşlemleri Güvenli Midir?

Home / İmplant / İmplant İşlemleri Güvenli Midir?
İmplant İşlemleri Güvenli Midir?

Geçmiş yıllardan bu zamanlara kadar implant işlemleri üzerinde birçok araştırma yapılmaktadır. Bunlar ise 20. Yüzyılda titanyum implant üretiminde kullanılmaya başlanması ile yeni bir ivme kazanmış olup günümüze kadar hem yüzey özellikleri hem de implant özellikleri biçimi konusunda bugünkü güvenilir ve kaliteli sonuçlara ulaşılmasını sağlamaktadır. İmplantlarda hangi marka konusuna gelindiği zaman ise uzun yıllardır üretimleri yapılan ve aynı zamanda ise çok uzun dönem boyunca implant takipleri ile ilgili olarak raporlarını düzenli olarak yayınlayan firmalar olduğu gibi, henüz yeni üretimleri başlamış olan birçok firmalarda kendini göstermeye başlamışlardır.

Bu konularda dikkat edilmesi gereken konulardan bir tanesi, öncelikle ürün çeşitliği olan ve bunlar ise servis etmekteki hassasiyetini önem veren ve aynı zamanda ise implant ürünlerinin garantisini veren yerlerin seçimi bir hayli önem taşımaktadır. İmplant üretimi yapılan firmalarından vakaların uzun süre boyunca takipleri yayınlanmaktadır. Bu aşamalarda 10 yıllık başarı oranlarında yaklaşık olarak %90 %98 gibi rakamlar olarak bilinmektedir. Hastaların aşırı derecelerde sigara kullanımı, alkol kullanımları, ağız hijyenlerini ve sağlıklarını korumak anlamında sıkıntı çeken Parkinson gibi hasta kişilerde de bunların tedavi başarı oranları da bir çak puan düşüreceğini bilmek gerekmektedir.

İmplant tedavisi için riskli durumlar nelerdir?

İmplant tedavilerinin yapılamayacağı ve aynı zamanda ise riskli olduğu durumlar şöyle olmaktadır; Kontrol altına alınamayan diyabet şeker hastalıkları, diş gıcırdatma ve sıkma rahatsızlıkları, aşırı derecede alkol sigara kullanımları, ağız ve diş sağlıklarını ve hijyenlerini karşılamayacak olan engelli hastalarda, 18 yaşının altında olan hastalarda, hamile kadınlarda, hemofili gibi pıhtılaşma bozukluğu olan kan hastalıklarında, kortizon tedavileri görmüş ya da bu tedavileri görüyor olan hastalarda, radyoterapi yani kısacası şua tedavisi alan hastalarda da yaklaşık olarak 2 yıl beklenmesi gerekmektedir.