İstanbul Çekmeköy Kanal Tedavisi

Home / Ağız ve Diş / İstanbul Çekmeköy Kanal Tedavisi
İstanbul Çekmeköy Kanal Tedavisi

Yeme, içme, konuşma gibi birçok fonksiyonumuzu yerine getirmede en önemli aktör olan ağız ve dişlerimizin sağlığı oldukça önemlidir. Ancak farklı nedenlere bağlı olarak diş çürümeleri, iltihaplanmaları gibi istemeyen durumlarla karşılaştığımızda kanal tedavisi olmamız gerekebilir. Tedavi sonrası restore edilen diş her ne kadar doğuştan kullandığımız dişimiz kadar doğal olmasa da kurtarılmaya çalışılmalı ve sağlığına kavuşturulmalıdır.

İleri düzeyde çürümüş ve bir şekilde fonksiyonunu kaybetmiş dişler için en sağlıklı ve doğru yöntem dişlerin çekimidir. Ancak tedavide yaygın olarak kullanılan ve büyük oranda sağlam olan dişin kurtarılması için başvurulan kanal tedavisi de dişin kullanılabilir hale gelmesinde oldukça etkilidir. Kimi zaman kanal tedavisi, dişin sıhhati açısından gerekli hale gelmektedir.

kanal tedavisi

Pulpa odasındaki kanalların iyice temizlenerek, yeniden bakteri üremesini engelleyecek şekilde, kanal dolgusu yaparak, dişin üst kısmında bulunan bölgesi porselen restoresi yapılara. Dolgu ile kaplayarak dişin kazandırılması amaçlanır. Tüm bu işlemler esnasında hastanın ağrı ya da acı hissetmesini önlemek amacı ile kanal tedavisine başlanmadan önce anestezi yapılır.

Kanal tedavisinin gerekli olduğu durumlarda tedavi geciktirilmemeli. Aksi takdirde diş çürükleri daha da ilerleyerek dişin tamamen kullanılamaz hale gelmesine ve dişin kaybedilmesine neden olur. İltihaplı durumlarda, iltihap çevre bölgeye yayılır ve çene kemiğine kadar ilerler. Özellikle üst çene kemiğinin daha yumuşak olması, iltihaptan dolayı kemiğin yıpranmasına ve deforme olmasına neden olur.

Ayrıca çekmeköy diş hekimi ve implant konusunda bilgi almak için çekmeköy diş hekimi sayfamızı ziyaret ediniz